RSS

Broderie cu fire trase.Drawn thread sau punto tirato

10 Feb

Broderie cu fire trase.In engleza drawn thread sau open work, in italiana punto tirato.

exemplu

 

Este folosit mult pentru tivuri executate manual la fete de masa si pentru fete de perna avand o aparenta de broderie sparta.

O tehnica veche de peste 100 de ani care se bazeaza pe tragerea firelor de tesatura pe o anumita directie si brodarea cu ata de aceeasi culoare (cel mai des) sau cu culori in contrast pentru scoaterea in evidenta a modelului cusut.Ata folosita trebuie sa aiba cam aceeasi grosime cu firele de urzeala. Eu folosesc chiar firele scoase din panza.Inconvenientul este lungimea nu prea mare si de aici numarul de capete care trebuiesc ascunse.

Enciclopedia Dillmont publicata pe la 1880 defineste acest tip de broderie :„spatiile goale produse in tesatura grupand prin coasere mai multe fire,izolate prin tragerea firelor orizontale sau verticale sau ambele se numeste- drawn thread work-cusatura cu fire trase„.

Pentru exemplificarea punctelor de baza, pe o panza cu firele orizontale la distanta egala de cele verticale, am facut cate un rand din diverse modele, cu dificultate progresiva.Dupa terminare va deveni un tablou sau o fata de perna.

 

pregatire panza

pregatire panza

Se incepe prin a taia o bucata de panza de aproximativ 50/50 cm.De preferinta o panza cu fire cat mai egale pe orizontala si verticala si un pic apretata.(Aida, Matador, etc)

De jur imprejur se scot 3-4 fire pentru a se evita destramarea.

La o distanta de 2cm de marginea de jos a panzei (alegem noi  o directie) se scot 5-6 fire orizontal, pe toata lungimea panzei.Acesta va fi primul rand de broderie cu fir tras, modelul „jumatate de coloana„

punct jumatate de coloana

Se intareste firul de ata pe dosul lucrului cu punct inaintea acului. Fiecare grup de trei fire se prinde cu acul intr-o bucla ( vezi foto) care se strange destul de ferm cat sa ajunga unite dar in acelasi timp destul de lejer cat sa nu incretim lucrul.Fiind o mostra pe care va incercati mana o sa vedeti ca pe masura ce inainteaza se regleaza si tensiunea atei.

punct jumatate de coloana

Urmatorul rand va fi „coloana intreaga„.

Se lasa 8 fire si se scot alte 6.

Spatiul de 6 va fi pentru coloana intreaga.Se face punctul„ jumatate de coloana„ si se intoarce lucrul cu 180 grade .Se incepe din nou punctul„jumatate de coloana„ alegand acelasi grup de trei fire , in acest fel formandu-se coloana intreaga   .

punct coloana

 

punct coloana

Pe orizontala grupele sunt formate din 3 fire iar pe verticala se ia un fir (la modelele inguste) sau 2 (la modele mai late)

Urmeaza punctul in zig-zag.

 

 

 

 

 
Scrie un comentariu

Scris de pe Februarie 10, 2012 în broderie cu fire trase

 

Etichete: , , ,

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

 
%d blogeri au apreciat asta: